Děkujeme za pochopení.
J95a50n 66F18e56r11e50n90c
Je to iluze. Pochybuji, že nějaká půjčovna bude udržovat dostatečně velký a rozmanitý vozový park na to, aby bylo dost aut i v poptávkových špičkách, např. od pátku do neděle, v období jarních a letních prázdnin, atd. Kdyby ano, dostane se na stejnou statistiku: většina jejích aut bude 95 % času bez užitku zaparkována. No dobrá, tak o něco méně. A zkusíme si ještě jiný výpočet: vypůjčené auto na desetidenní dovolenou, sazba: 2 Kč za minutu (a to je sleva pro nové klienty). Na 10 dní: 28 800 Kč, bez najetých km, bez pohonných hmot. Zkuste to dvakrát do roka a pak počítejte... Půjčovny aut existují snad tak dlouho, jako auta sama. Byla to vždy výborná a užitečná služba, sám jsem ji mnohokrát využil. Stal-li jste se opakovaným či dokonce stálým zákazníkem, vypůjčovatel se k vám choval opravdu hezky. Ale nikdy to nebylo masové hnutí ani podnikání. Carsharing je taková půjčovna, ale opředená sociálním inženýringem o klimatu, planetě a životním prostoru ve městech. Ideologie může zabrat, na chvíli. Ale myslím, že ani s ní se to neujme (pokud se to nerozkáže zákonem, resp. se nezakáže osobní vlastnictví vozidel).
J78i65ř70í 65B44e59r73á76n95e35k
Vůbec si nedovedu představit, jak bych se sdíleným autem jezdil na golf. Například ráno jsem se kouknul z okna, juknul do mobilu na aplikaci počasí a vidím, že dneska by to šlo. Vzal jsem si své hole a po snídani vyrazil. Nevím, jak bych to praktivoval s nějakým sdíleným autem... Jezdím hrát dvakrát až třikrát týdně a taky potřebuji jednou týdně zajet na velký nákup.
S96t85a84n48i13s97l90a84v 12J47e62l26e77n
Cenový výpočet nějak nesedí.
Se svým autem bych těch 200 km jel za celkovou sumu cca 1000 kč se vším všudy.
Je v tom: palivo (mám malé auto se spotřebou 4-6 l/km), pojištění (havarijní i povinné), parkovací zóna na rok, údržba, amortizace ceny auta, nájem garáže.
Část nákladů se vrátí tím, že není třeba platit za MHD při cestě do zaměstnání - ve dvou lidech jsou v mém případě náklady za auto stejné jako za MHD, navíc tím dva lidé ušetří dohromady hodinu denně. Kolik by stálo takové denní dojíždění s carsharingem?
Podstatnou výhodou vlastního auta je navíc pohotovost k použití bez zvýšených nákladů.
J77a89r13m21i79l53a 23P78í33c26h89o81v40á
Autor bláhově doufá, že každý, kdo sdílené auto použije, ho taky po použití vyčistí / doplní pohonné hmoty / opraví píchlou pneumatiku / opraví další potřebné věci, např. po havárce... a další si doplňte dle libosti. Jenže ono to tak mnohdy nefunguje ani v rodině, natož mezi cizími lidmi.
P41a72v26e85l 47V39e69r32n71e61r
Kdyz si predstavim takove obycejne SVJ, jak se vsichni majitele peclive a dobrovolne staraji o spolecny majetek ...
Z58b16y75n27ě18k 49H65a17l95u86z92a
Autor asi nějaký tzv. carsharing, česky půjčovnu provozuje, jinak si tento PR článek plný nesmyslů vysvětlit nemohu.
J88i14ř97í 27K61o68p58e30c67k93ý
Pokud to někomu vyhovuje, nic proti. Já osobně si to ale nedokážu představit. Chci mít svoje auto u domu kdykoliv k dispozici a nehodlám se o něj s nikým dělit. To ovšem neznamená, když kamarád potřebuje někam nutně zajet, když má třeba auto v servisu, že mu své nepůjčím.
M53i38r31o76s77l48a82v 54V28l50a73s86á93k
Utopie, jako mnoho dnešních "woke" názorů.
Z32d11e53n79ě12k 95M43a41t51u70š13k13a
Kdyby to bylo tak skvělé, jak uvádíte, už by to dávno všude fungovalo.
Mimochodem, v padesátých letech se u nás, po vzoru CCCP, postavilo několik bytových domů, kde sociální zařízení a kuchyň, byly společné, dnes se tomu vzletně říká sdílené.
Rychle se od toho upustilo.
M33a64r62t46i94n 40H71o27r33á50k
U autora bych bral mládí jako součet nezkušenosti a naivity současně.
Sdílení je jen moderní název pro autopůjčovnu se všemi vyjmenovanými klady a zápory.
Každý by si měl zvážit, co mu vyhovuje.
Každopádně většina carsharingů, které dokonce dostaly na svůj rozjezd či provoz dotaci v minulosti skončily s velkými dluhy viz Paříž a další velká města podporující "moderní" trendy.
- Počet článků 2
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 294x
Další příspěvky a výhody na Medium.com